גופי תאורה לחדר האמבטיה – דגשים חשובים

לכל אזור וחדר בבית ישנם כיום פתרונות תאורה ייעודיים המותאמים לצרכים ולשימושים הנפוצים באותו חדר. גם בתחום התאורה לאמבטיה ניתן למצוא פתרונות תאורה ייעודיים, המותאמים לתנאים הייחודיים של חדר הרחצה של הבית. להלן מספר נקודות שכדאי לקחת החשבון בעת רכישת תאורת אמבטיה –

גופי תאורה עמידים בפני מים ולחות – זוהי כמובן אחת הנקודות החשובות והמתבקשות ביותר בכל הנוגע לרכישת גופי תאורה לאמבטיה. חדר האמבטיה מתמלא באדים בכל פעם שמתקלחים בו, וצריך לקחת בחשבון כי גם מים ממש עלולים להגיע לכל נקודה בחדר זה (במיוחד כאשר ישנם ילדים קטנים בבית…). לכן, חשוב שגופי התאורה המוצבים בחדר זה יהיו מיועדים לעמוד בפני מים ולחות גבוהה, מוגנים בכל הנוגע לחשמל המזין אותם וכו’. לכן, במידה ואתם מגיעים לאולם תצוגה של גופי תאורה, וודאו כי גופי התאורה שאתם בוחרים עבור המקלחת מיועדים לחדר זה, כלומר – שהם ממוגנים ועמידים בפני מים ולחות.

תאורה שקועה ו/או תלויה – במרבית חדרי האמבטיה ניתן למצוא כיום בעיקר תאורה שקועה בקירות או בתקרה, או תאורה תלויה קרוב יחסית לתקרה. הסיבה לכך היא בעיקרה בטיחותית – בחדר האמבטיה איננו רוצים תאורה בה אנו עלולים להיתקל או כזו אשר עלולה לחטוף יותר מדי מים וכו’. תאורה שקועה, למשל, היא פתרון אידיאלי מפני שאיננה תופסת מקום מיותר בחדר האמבטיה, ומאפשרת אור בהיר וחזק בלי “להרגיש” בכלל את גוף התאורה בחלל החדר.

תאורה בהירה וחזקה מספיק באזור המראה – בדרך כלל נעדיף עבור חדר האמבטיה תאורה בהירה, לבנה וחזקה יחסית. נשים נוהגות לעיתים להתאפר ולהתארגן מול המראה שבחדר האמבטיה, גברים נוהגים להתגלח מול המראה וכו’. לכן, נרצה שאזור המראה יואר באור בהיר וחזק יחסית, כזה אשר יאפשר לנו לראות בבהירות בדיוק מה אנחנו עושים. בנוסף, פעמים רבות על תאורת חדר האמבטיה להתגבר על ה”ערפל” והאדים שיש בחדר לאחר המקלחת. גם מסיבה זו נרצה לוודא כי אנו רוכשים תאורה לחדרי אמבטיה, בהירה וחזקה דיו, כזו המיועדת לחדר הרחצה. בחדרי אמבטיה רבים ניתן למצוא תאורה הממוקמת מסביב למראה, בין אם תאורה השקועה בקיר מסביב למראה או גופי תאורה אשר יושבים על הפרופיל של המראה עצמה. זה מבטיח תאורה חזקה וברורה בדיוק באזור הנחוץ…

תאורה אסתטית ונקייה – בעת בחירת גופי תאורה לאמבטיה כדאי להתחשב גם בשיקולי אסתטיקה ויופי, ולא רק בשיקולים מעשיים. על פי רוב, מה שמתאים מבחינה אסתטית בחדר האמבטיה הוא גופי תאורה “נקיים”, כלומר – גופי תאורה בעיצוב חלק ונקי, על פי רוב לבנים, וכאלו המתאפיינים בקווים חדים וברורים יחסית. עם זאת, כמובן שתמיד ישנם יוצאים מן הכלל וניתן להיות יצירתיים. במיוחד במקלחות “בלתי שגרתיות”, כאלו אשר קיימים בהם אלמנטים בולטים ומעניינים של עיצוב פנים, ניתן ללכת על גופי תאורה מעט פחות שגרתיים. גופי תאורה בעלי מראה נקי וחלק מתאימים לרוב לחדרי האמבטיה הסטנדרטיים והנפוצים ביותר, אשר העיצוב הכללי בהם בא להשרות אווירה של ניקיון ואף מינימאליות במובן מסוים.

תאורה חסכונית שיכולה לפעול שעות ארוכות – מכיוון שלפחות חלק מגופי התאורה בחדר האמבטיה יהיו חזקים ובשימוש לאורך חלק גדול מהיום, כדאי לוודא כי מדובר בתאורה חסכונית מבחינת תצרוכת החשמל וכו’. לכן, תאורת לד לחדר האמבטיה היא פתרון מתבקש, כאשר חשוב כאמור לוודא כי לפחות התאורה החזקה והבהירה יותר תכיל נורות לד. כך, ניתן גם להשאיר את האור דולק לאורך היום או הלילה בחדר האמבטיה, שכן מדובר בתאורה חסכונית מאוד מבחינת תצרוכת אנרגיה.

לצפייה במנורות לאמבטיה כנסו עכשיו לחנות אונליין