תאורה כללית לבית

שהות בחדר מואר היטב מחייבת תשומת לב זהירה לגופי תאורה ואביזרים. הבחירות צריכות להיות מונעות על פי תפקידו של כל חדר בבית, ולאחר מכן הערכה של מבנה התאורה הכללי, תפקידיה והאופן בו היא עונה על הצרכים.

באופן כללי, תאורה מספקת רמה בסיסית ופונקציונאלית של הארה. מנורות שולחן או גופי תאורה המורכבים על הקיר או התקרה, מספקים תאורה כללית. ניתן לבצע מסלול תאורת תקרה, מנורות תלויות ונברשות, אשר דורשים התקנה מקצועית של חברת תאורה.

גופי התאורה על התקרה צריכים להיות ממוקמים באופן שאינו מסנוור מצד אחד, ומאיר את החדר היטב מצד שני. יש לתלות את גוף התאורה באופן שימקד את האור. גופי התאורה למטבח ולחדר האוכל בדרך כלל תלויים מעל השולחן או משטח העבודה, בעזרת שרשראות אשר ניתנות לכיוון הגובה לאחר התקנתם.

מנורות שולחן אישיות המוצבות על שידות ליה או שולחנות, עשויים להיות בגובה נמוך. הם מייצרים אור ממוקד כלפי מטה המסייע לקריאה, סריגה, ותאורה רכה ונעימה אשר אינה משתקפת על מסך הטלוויזיה.

 

תאורה ממוקדת משימה

תוספי תאורה צריכים להיות ממוקדי משימה. לשם קריאה, על האור להגיע מאחורי הכתף, באופן אשר מאיר את הדף. מנורות רצפה, במיוחד מנורות בעלות זרועות נדנדה והתאמות גובה, ניתנות לניוד והצבת עמדת האור בדיוק במקום המבוקש. ניתן אף להציב את גוף התאורה ממש מאחורי הכורסא האהובה.

גופי תאורת קיר מתכוונים הם בחירה טובה עבור חדרי עבודה ביתיים אשר בהם שטח העבודה מוגבל. חלקם אף עשויים להיות מחוברים ישירות לקיר ללא התקנה יקרה.

תאורת משימה נועדה לשימושים ספציפיים מאוד, כגון מנורות מיטה וקריאה אשר מוצבות באמצעות תופסן על גבי המיטה, באופן שבו המנורה קרובה ביותר לספר ולקורא. לשם כך נדרשת נורה קטנה בהרבה מרוב הנורות הרגילות של מנורות הלילה, על מנת לשמור על העור.

 

שימוש נכון בתאורה כללית לחדר

ניתן להשתמש בתאורה לשם זרקורים על מאפיינים אדריכליים או דקורטיביים בחדר. משימת תאורה זו היא בעלת תפקיד חשוב ואסתטי בעיצוב החדר ונדרשים לה גופים ממוקדי אור באופן ישיר.

פמוטי קיר תקופתיים משמשים לשם הפצת אור בכל החדר על מנת להאיר פינות חשוכות. הם ממוקמים ליד מראות, ציורים או עיטורים אחרים. הם שימושיים ותורמים לאווירה הטובה הכללית בחדר.

שימוש נכון באור וצל עשויים להשפיע על הדרך בה מופץ האור בחדר. גווני הרהיטים משתנים בהתאם לתאורה והיא עשויה להוסיף ליופיים כמו גם להאיר באופן מהודר ומחמיא יותר את יושבי החדר. גוונים קלאסיים מפזרים את האור על פני מספר כיוונים, המשתלבים היטב עם התאורה הכללית בחדר.

 

עוצמת הנורות

ניתן לבחור נורות וגווני תאורה למטרות ספציפיות. תאורת חדר בדרך כלל מורכבת מגופי תאורה בעלי נורות של 75 עד 100 ואט. נורות בעלות 15 ואט משמשות לאווירה ספציפית, ואילו שימוש בשש נורות של ארבעים ואט יספקו שפע של תאורה.

ניתן לשנות את התאורה באמצעות בחירת נורות בעלות אור צהוב או לבן. נורות חלביות מקלות על העיניים והפנים ומשקפות דפוסי ניצוץ על הקירות. ניתן להשתמש בתאורה בעלת שלושה כיוונים, המורכבים מהלוגן או נורות ניאון רק בגופים ובחדרים המתאימים לכך.

כנסו עכשיו לחנות