מהי תאורת לד

תאורת לד היא סוג של תאורת מצב מוצק יעיל מאוד וארוך טווח. ניתן להשתמש בה לבד או כחלק ממערך גדול. הפרופיל הנמוך של הנוריות הקטנות מאפשר להם לשמש לתאורה בחללים אשר קטנים מידי לנורות אחרות. היא מעניקה אור בכיוון מסוים, יוצרת חלק קטן מהחום ויעילה יותר מאשר נורות ניאון, אשר מהוות בזבוז אנרגיה באמצעות פליטת אור לכל הכיוונים.

 

אורך חיים

ההספק הגבוה של תאורת לד לבנה צפוי להיות בין 35,000 עד 50,000 שעות, בהשוואה ל-750 עד 2,000 שעות לנורות ליבון, ו-8,000 עד 10,000 שעות לתאורת ניאון. חיי הלד מדורגים באופן שונה מאשר תאורה קונבנציונלית, והנוריות דועכות בדרך כלל בהדרגה. זוהי טכנולוגיה אשר מתקדמת במהירות תוך שימוש באנרגיה באופן יעיל יותר וחסכון אנרגיה בדרכים עקיפות, למשל עם עלויות מיזוג אויר.

 

סוגיית המחיר

נורות לד הן אכן יקרות יותר מאשר תאורה אחרת, אך רק בעת השיקול הראשוני. תאורה אינה באמת עובדת, אלא אם כן היא גם צורכת חשמל, ולכן השאלה האמיתית לגבי עלות הנורות חייבת לקחת בחשבון את העלות כוללת. למשל, איזה מחיר יידרש לייצור 50,000 שעות אור באמצעות תאורה אחרת?

נורת מאה וואט רגילה משתמשת ב-101.5 וואט חשמל. בפעילות של מעל 50,000 שעות, היא תדרוש החלפת נורה כחמישים פעמים, ותשתמש ב-5,075 קילוואט שעתי של חשמל. בנוסף, היא מייצרת כמות עצומה של פליטת דו תחמוצת הפחמן באופן ישיר, אשר מזיק להתחממות כדור הארץ.

 

מדוע תאורת לד עולה יותר?

בסך הכול, תאורת לד היא הרבה פחות יקרה לתחזוק ותפעול מאשר תאורה רגילה. ובכל זאת, צרכנים רבים מתוסכלים מהעלות שלה. אך העובדה היא כי איכות רכיבי הלד עולה יותר. הנחושת, סגסוגות אלומיניום ועדשות אשר מרכיבות נורות לד, עשויות מרכיבים איכותיים, שאינם חד פעמיים וזולים כפי שבדרך כלל ניתן למצוא בתאורה רגילה. בנייה איכותית של תאורת לד עולה יותר מאשר בנייה קלה וזולה של נורות אשר נשלחות לפח לאחר אלף שעות של צריכת חשמל לפני שהן מתכלות.

מחירי רכיבי לד צונחים מידי שנה, והעתיד ללא ספק יביא איתו נורות לד זולות יותר. יצרני תאורת לד צופים כי מחירי השוק יפלו בעשרה אחוזים לשנה עבור נורות לד איכותיות, והם חותרים לקראת הפלת המחירים מהר ככל הניתן על מנת להגדיל את מספר הצרכנים. כלומר, החתירה היא לקראת השפעה גדולה יותר על חיסכון באנרגיה ועצירת התחממות כדור הארץ.

על הצרכן להבין כי הוא רוכש שעות של אור ולא רק את הנורות המייצרות אותו. עלות הנורה היא החלק הקטן ביותר של המשוואה.

תאורת לד לעולם לא תהיה זולה כמו תאורה רגילה, אך היא תמיד תשתלם באמצעות החיסכון המשמעותי לאורך זמן, וככול שמחירי החשמל ממשיכים לעלות, הגיוני יותר מבחינה כלכלית להשתמש בתאורה זו.

 

כנסו עכשיו לחנות אונליין