תאורה למשרדי היי טק

השפעתה של התאורה על סביבת העבודה ממשית וידועה מזה שנים רבות. לסוג ורמת התאורה המאפיינים את המשרד, או כל סביבת עבודה אחרת, השפעה ישירה ומתמשכת הן על רמת הפרודוקטיביות של כל עובד ועובדת והן על האווירה הכללית השוררת באזור העבודה, גורם משמעותי נוסף ברמת הפרודוקטיביות והאיכות המתקבלת מאותה סביבה.

במיוחד במשרדי היי טק מושם כיום דגש על עיצוב פנים יצירתי ומושקע, כזה אשר יתמוך בסביבת העבודה ובעובדים ויספק להם סביבה פורייה ונעימה לעבודה. התאורה משחקת כאן תפקיד מפתח כמובן.

 

תאורת אווירה דקורטיבית לצד תאורת הצפה, ספוטים ועוד – עיצוב תאורה למשרדי הייטק

סביבת עבודה של משרד היי טק מצריכה כמה סוגים שונים של תאורות, בדומה למשרדים מתחומים אחרים. למשל – תאורה חזקה ובהירה יחסית באזורי עבודה בהם מעוניינים בתנאים אופטימאליים לריכוז ועבודה, תאורה נעימה ורכה יותר או תאורה דקורטיבית באזורי הפנאי, גופי תאורה ממוקדים וייעודיים אשר אינם גורמים לסנוור עקב צגי המחשב מולם יושבים העובדים וכו’.

אך משרדי היי טק נבדלים ממרבית סוגי מקומות העבודה האחרים, בכך שחברות היי טק צעירות וותיקות כאחד משקיעות תקציבים גדולים במיוחד בעיצוב הפנים של המשרדים במטרה להופכם למקום עבודה נעים, מהנה ולכן גם פרודוקטיבי במיוחד. כולנו מכירים את התמונות והסיפורים על משרדיהן של ענקיות האינטרנט השונות, משרדים המכילים שלל פינוקים ואטרקציות עבור העובדים, במטרה שייהנו במקום העבודה, יהיו נינוחים וגם יצירתיים ופרודוקטיביים יותר. לכן, בהיי טק יותר מאשר במרבית התחומים האחרים, גם לעיצוב התאורה קיים מקום נרחב במיוחד. במיוחד בשימוש במגוון גופי תאורה מעוצבים, החל מגרילנדה דקורטיבית ועד ספוטים שקועים ומעוצבים, ובשימוש בהם לצורך יצירת אווירות מורגשות שונות.

 

משרדי גוגל חיפה – דוגמה לעיצוב תאורה למשרד היי טק

דוגמה מצוינת לאפשרויות השונות שפותח עולם התאורה עבור עיצוב פנים של משרדי היי טק ניתן למצוא בפרויקט של עיצוב תאורה למשרדים של גוגל בחיפה. משרדים אלו שוכנים באזור התעשייה הדרומי של חיפה, וממוקמים ממש מול הים. מנהלי המשרדים בחרו לעצב אותם באווירה המתכתבת עם הסביבה בה נמצאים המשרדים, וכאמור להכניס בהם אווירה נעימה ומהנה במידה מסוימת, כזו אשר תסייע ליצור סביבת עבודה יצירתית ופרודוקטיבית.

את משרדי גוגל חיפה עיצבו בארבעה חלקים שונים, כל אחד שואב השראה ממאפיין אחר של העיר חיפה. אחד בהשראת הים, אחד בהשראת הטבע הסובב את חיפה, אחד בהשראת אזור הנמל ואחד בעיצוב רחוב.

במסגרת עיצוב זה משתמשים בגופי תאורה שונים על מנת להשלים את עיצוב הקונספט, ולהעניק תאורה התומכת בעבודה מצד אחד, וכזו אשר משרה אווירה ברורה מצד שני. למשל, שימוש בתאורת חוץ המדמה תאורת רחוב, שימוש בתאורה המדמה גרילנדה דקורטיבית וכו’. זאת, כאמור, לצד גופי תאורה בהירים וחזקים דוגמת פלורוסנטים או ספוטים ממוקדים באזורים בהם קיים צורך בתאורה ברורה לעבודה.

עוד ועוד חברות ומשרדים שואבות כיום השראה ממשרדי ההיי טק, ומבינות כי על ידי עיצוב פנים מושקע ושימוש בגופי תאורה מתאימים, ניתן ליצור אווירות מסוימות וייחודיות באזורי העבודה, ולהעלות את רמת הפרודוקטיביות בחברה, כמו גם את מצב הרוח של העובדים…

לרכישת גופי תאורה למשרדים כנסו עכשיו לחנות אונליין