גופי תאורה תלויים

גופי תאורה תלויים מככבים בסביבות המגורים והעבודה. מגוון מסחרר של דגמים ועיצובים בפלטת חומרים עשירה ובצבעוניות ססגונית כאשר אפשר באמצעותם להאיר את החלל מלמעלה ולהוסיף טוויסט וטאץ’ ויזואלי ייחודי למרחב הכולל.
גופי תאורה תלויים מכונים “תליוני תאורה” בשל האובייקט התלוי שנתלה על כבל, בסיס או משתלשל מטה מהתקרה ויוצר מראה של תכשיט המרחף בחלל.

האור תלוי בסוג הגוף

קיימים סוגים מרכזיים של גופים תלויים כמו תליונים מרובי נורות המשלבים מגוון מקורות אור היוצאים מתוך ליבה מרכזית. תליוני זגוגית שקופים או בגימור מעניין משולבים בתליון יצוק.
כמו כן, תליוני גלובוס הכוללים תליונים כדוריים קלאסיים המחוברים לגוף תאורה מרכזי ותליונים ליניאריים המגיעים על גבי חופה ארוכה ופופולאריים מאוד מעל האי או הבר במטבח.

תאורה המבוססת על גופים תלויים לרוב מתפקדת כתאורה היקפית ורחבה, שיכולה להאיר שטח גדול יחסית. לכן, נהוג לתלות את הגופים במרכז הסלון או בלב המטבח.
ישנם גופי תאורה תלויים המגיעים בדמות נברשות דקורטיביות הכוללות זרועות מסוגים שונים אשר ניתנות לכוונון על פי הזוויות המבוקשות להארה מקסימלית או תליונים שקופים המשקפים את האור שעובר מבעד לגוף עצמו.

גוף תלוי אחד מרכזי או אוסף של גופים?

הבחירה האם ללכת על גוף ראשי תלוי (לרוב גוף הצהרתי דומיננטי בעל נוכחות) או לשלב בין מגוון גופי תאורה תלויים תלויה במספר פרמטרים כמו: השטח הנתון, גובה התקרה, כמות האור הדרושה וכדומה.
המידות של הגוף אף הן מושפעות מגודל החלל וגם מגובה התקרה. כדאי לשמור על רווח בין קצה הגוף התלוי לקצה השולחן – למשל, באזור פינת האוכל על מנת לאפשר מרחב תנועה מקסימלי. וודאו שגופי התאורה התלויים אינם קרובים מדי לדלתות ונשמר רווח גם בין החלק התחתון שלהם לראש של מי שעומד בחלל.

עיצובים מרשימים שמאירים מלמעלה

נבחרת גופי התאורה התלויים מגיעה בשלל חומרים כמו פליז, עץ, זכוכית, פלסטיק וכן בסגנונות שונים, כך שאפשר בהחלט להתאים את קווי המתאר ומראה הגוף לסגנון השולט בחלל או להפך – לייצר ניגוד מעניין בין מראה הגוף לאווירה הכוללת.
לדוגמא: גוף תלוי מודרני על רקע של חלל בשיק כפרי או עששיות נוסטלגיות בחדר בעיצוב עכשווי. בחדרים בעלי פוטנציאל רטיבות גבוה, נהוג להעדיף גופי תאורה העשויים מחומרים אטומים ועמידים ככל שניתן, כך גם בגופי תאורה לתלייה בשטחים חיצוניים כמו מרפסות או גינות.

הקולקציות העדכניות עשירות במנורות תלייה במראה מסורתי בניחוח של פעם עתירות דקורציות ודיטיילים, תבליטים ואלמנטים ולעומתן מנורות עכשוויות יותר בקווים חדים ומינימליסטיים.
ניכרת גם עבודה עם ברונזה, ניקל מוברש, זכוכית חלבית ושלל גימורים: מאט, מלוטש, מחוספס ועוד.

טיפים לבחירת והתקנת גופי תאורה תלויים

בחללים צפופים אפשר לתלות נברשות דומות זו לזו ברצף בתלייה ליניארית או להפך לייצר עניין באמצעות גופי תאורה זהים אך באורכים שונים שייצרו ביחד אוסף אסימטרי.
שימו לב שנוצר אור שווה באמצעות הגופים והחליטו האם אלומת האור תוטל רק כלפי מטה או ההעדפה תהיה לתלות גופים בעלי זרועות מתכווננות לכיוונים שונים.
אפשר להתאים בין גוף התאורה למבנה השולחן” מתלה ליניארי אשר ישתלב בהרמוניה עם שולחנות מלבניים בעוד תליון הממוקם ממש במרכז השולחן יתאים לשולחנות מרובעים או עגולים.

קחו בחשבון את האפשרות לשליטה בעוצמת התאורה ועמעום על ידי דימר ובדקו את היעילות האנרגטית. חשבו על המיקום האסטרטגי הנכון לתליית הגוף כמו גם על ניקיון ותחזוקה, כך שיהיה קל לשמור על הגוף. ישנם תליוני חופה המותקנים ישירות לתקרה וישנם תליוני מסלול הצמודים למסילה.

בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם יועצי תאורה על מנת לבחור אילו גופי תאורה תלויים יתאימו מבחינת אווירה, אסתטיקה ופונקציונאליות לכל חלל.

תאורה תלויה לסלון או למטבח – תאורה קלאסית ומהודרת לחללים גדולים

אחד השמות בהם מוכרים לנו גופי תאורה עוד מימים ימימה הוא – “נברשת“. מילה זו מעלה אצל רובנו אסוציאציה של פאר והדר, גוף תאורה מאסיבי ומרהיב אשר נועד לקשט ולהרשים לא פחות מאשר להאיר. ואכן, נברשות קיימות בעולם מזה מאות ואלפי שנים, עוד הרבה לפני המצאת החשמל, אז הוצבו נרות אשר סיפקו את האור שבקע מהנברשת. בניגוד לנברשות הקלאסיות, אלו המוכרות לנו מהסרטים, כיום קיים מגוון רחב של נברשות מודרניות בשלל עיצובים וסגנונות שונים.

לכן, גוף תאורה תלוי, או נברשת, אינם אופציה רק עבור מי שחי באחוזה מפוארת אלא גם ובעיקר עבור הבית הפרטי הממוצע. במקרה של גופי תאורה תלויים אשר נועדו גם להרשים ולמשוך את העין, מדובר לרוב באביזר אשר מתאים יותר לחללים גדולים יחסית, דוגמת הסלון או המטבח (במידה ומדובר בחללים רחבי ידיים). נברשת גדולה ומאסיבית אשר מוצבת בדירה קטנה או בחדר קטן לא תתאים ותתפוס יותר מדי מקום בעין.

בנוסף, קיימות כיום נברשות שונות המעוצבות בצורה מסוגננת ומאופקת יותר, ומיועדות להתאים גם לחללים קטנים יותר. במקרה זה הנברשת עצמה אינה גדולה והכבל ממנו היא תלויה אינו ארוך במיוחד. פתרון זה עשוי להתאים לחללים בדירות קטנות יותר ובמיוחד לפינות אוכל (עליהן נפרט מיד), אך על פי רוב בחללים קטנים עדיף להשתמש בתאורה שקועה או צמודת תקרה.

תאורה תלויה לפינת אוכל לאור עילי בפיזור אחיד

אחד השימושים הנפוצים בגופי תאורה תלויים הוא בפינות אוכל ומטבחים. במקרה של תאורה תלויה לפינות אוכל, היתרונות המהותיים של סוג תאורה זה באים לכדי ביטוי בצורה אשר הופכת את השימוש בהם למתבקש ונפוץ. יתרון אחד שכבר הזכרנו הוא היתרון האסתטי – אנשים רבים מעוניינים שפינת האוכל בבית תהיה מעוצבת ואסתטית יחסית, וגוף תאורה תלוי ומרשים בדיוק מעל שולחן האוכל עושה את העבודה בצורה מושלמת.

יתרון נוסף וחשוב לא פחות הוא כי עבור תאורה לפינת אוכל נרצה באור עילי חזק יחסית, בעל פיזור אחיד כך שכל אזור בפינת האוכל ובשולחן יואר בצורה טובה ולא יוסתר על ידי רהיטים או כל דבר אחר. גם כאן, תאורה תלויה היא פתרון מתבקש – ניתן לכוון את גובה התאורה, להציבה כך שתהיה קרובה יחסית לשולחן האוכל וכל זאת בלי להפריע להתנהלות בחדר או לתפוס מקום מיותר.

לסיכום, לתאורה תלויה מספר יתרונות עיקריים אשר הופכים אותה לפופולארית כיום כמו שהייתה במהלך ההיסטוריה. עבור מי שמחפש תאורה עילית יעילה, מרשימה, מרהיבה או מסוגננת יכול לבחור מבין שלל עיצובים של גופי תאורה תלויים.

לרכישת גופי תאורה כנסו עכשיו לחנות אונליין