תאורה – פריט שהוא must בחנויות אופנה

מחנויות הבוטיק נוטפות השיק ברחובות האופנתיים של תל אביב ועד לחנויות המעצבים היוקרתיות במרכז אירופה, יש דבר אחד שכל בעלי חנויות האופנה מאחלים לעצמם – למצוא את התאורה הנכונה. התאורה הנכונה יכולה להבליט את צבעי הבגד, להנחות את עינו של הקונה לפריטים נבחרים בקולקציה החדשה ואפילו לעודד את הקונים לרכוש יותר מפריט אופנה אחד בחנות. בתעשיית האופנה, כשהתאורה נכונה נראה שכל השאר כבר מסתדר מעצמו. איך מוצאים את התאורה הנכונה? המדריך המקוצר שלהלן הוא מקור טוב להתחיל ממנו.

 

מנורות לחנויות

לגלות את הצבעים האמיתיים

הצבעים של קולקציית החורף החדשה (כמו גם צבעי קולקציית הסתיו, הקיץ והאביב) הם תמיד שיחת היום בתעשיית האופנה. לכן, כאשר פרטי הקולקציה העדכניים מגיעים סוף סוף לחנויות, מנהלי רשתות האופנה יעשו הכל כדי לגרום להם להיראות במיטבם.

דרך טובה להחמיא לתצוגה החדשה בחנויות אופנה, היא שימוש נכון ומושכל בתאורה איכותית.

כך למשל, תאורה איכותית תאפשר ללקוחות החנות לראות את צבעי הקולקציה, באופן הקרוב ביותר למה שמכונה “הצבעים האמיתיים” שלהם. תאורת לד מהווה אופציה מצוינת להשגת תוצאה זו, שכן מדובר בתאורה מאוד נקייה וברורה, בעלת דרגה גבוהה של נאמנות לצבעים.

מנורות תקרה לחנויות אופנה

 

תאי המדידה הם אזור חשוב בחנות. מחקרים מצאו כי לקוחות רבים מחליטים האם לקנות את הבגד או לא, דווקא כאשר הם ניצבים בתאי המדידה ומסתכלים בעצמם בראי. לכן, מומלץ לא לפסוח על תאי המדידה, ולצייד גם אותם בתאורה איכותית, אשר תחמיא לצבעי הקולקציה האופנתיים. גוונים חמים יותר של תאורה בסביבת התאים, יסייעו ללקוחות להגיע להחלטה הרצויה.

ואם כבר הזכרנו חום וחמימות, הרי שהחום של התאורה אף הוא גורם שכדאי לקחת בחשבון. החום הרצוי משתנה בהתאם לסוג הבגד. תאורה חמה תתאים מאוד לבגדי עור ולבגדים בצבעים חמים. בעוד שתאורה קרירה יותר תתאים לחליפות ולביגוד בצבע השחור.

מנורות תליה לחנויות

להדגיש, להבליט, לבדל

בנוסף לתצוגה מחמיאה של הקולקציה בכללותה, תאורה איכותית יכולה לסייע להדגיש פריטים או אזורים מסוימים בחנות. כך למשל, תאורת הדגשה יכולה להאיר באור בהיר יותר פריטים נבחרים מהקולקציה, ובכך להבליט ולייחד אותם מיתר הפריטים שסביבם. שימוש בתאורת הדגשה כיוונית, כדוגמת נורות ספוט, תאפשר לכם למקד את האור במקומות אסטרטגיים בחנות, כדוגמת בובות ראווה, שולחנות תצוגה, מדפי תצוגה מרכזיים ועוד.

מומלץ להיעזר בגופי תאורה בעלי מבנה גמיש או מתכוונן. הדבר יאפשר לכם לשנות ביתר קלות את הכיוון והזווית של תאורת ההדגשה, בכל פעם שתרצו להחליף תצוגה בחנות או אפילו לשנות את העיצוב כולו. כך לדוגמה, מנורת לד שניתן לסובב ב-360 מעלות, תאפשר כיוון מחדש של האור בקלות וביעילות.

 

יצירת חוויית קניה ייחודית

ולאחר שהצגנו והבלטנו את מיטב פריטי הקולקציה, הגיע הזמן להציג ולהבליט גם את העיצוב של החנות. חנויות אופנה רבות נאלצות להתמודד עם תחרות עיקשת מצד חנויות ה- online. חנויות אלה נדרשות להעניק ללקוח חווית קניה ייחודית, שתהווה משקל נגד ליתרונות הרבים, שמציעות החנויות המקוונות. לעיצוב הפנים של החנות תפקיד חשוב ביצירת חווית קניה זו, ולתאורה יש מטבע הדברים תפקיד מרכזי בכל המכלול החשוב הזה שנקרא עיצוב פנים.

וכשם שעולם האופנה אימץ בחום את מראה השכבות, בכל הקשור לתאורה, שיטת השכבות עובדת אף היא להפליא. השכבה הראשונה מורכבת מתאורה כללית או תאורת סביבה – מדובר בגוף אור מרכזי שמהווה את מקור האור המרכזי בחנות. תאורת הסביבה היא שיוצרת את האווירה השוררת בחנות. בין אם מדובר באווירה חמה ומזמינה ובין אם מדובר באווירה תזזיתית צעירה – חשוב להקפיד על עקרון מרכזי. האווירה תמיד תשקף את הסגנון והמיתוג של החנות.
תאורת הדגשה יכולה לסייע להבליט מאפיינים עיצוביים ייחודיים כדוגמת עמודים במרכז החלל וגומחות בקירות החנות. כמו כן, מומלץ לשלב רצועות לד בתוך הריהוט של החנות, למשל לאורך המדפים ומאחורי אזורי התצוגה.

כעת מגיע תורה של התאורה הדקורטיבית. מעצב חנויות יצירתי ישמח לגייס למשימה גופי תאורה מרשימים: שנדליר קלאסי נוצץ, גוף תאורה בעיצוב פוסט מודרני או אפילו מנורת טיפני אמיתית. כל אחד ויד הדמיון הטובה עליו. פריטי עיצוב כאלה צריכים לעלות בקנה אחד עם העיצוב הכולל של החנות או להוות ניגוד מכוון חזק של עיצוב זה. אחרונה אחרונה חביבה היא תאורת המטרה. מדובר בתאורה בהירה יותר הנדרשת לאותם אזורים בחנות בהם מתבצעת עבודת המכירה. למשל, באזור הקופות. מצד אחד של דלפק המכירה (הצד בו עומדים הקונים) דרושה תאורה המשרה תחושה נעימה על הקונים. תחושה שתעודד אותם לדבוק בהחלטתם לרכוש את המוצר. מצדו השני של הדלפק נדרשת תאורה שאינה בוהקת, על מנת לאפשר לעובדי החנות לעשות את עבודתם כראוי ומבלי לפתח עייפות.

ספוטים לחנויות אופנה

 

להאיר את הדברים באור הנכון

יותר ויותר חנויות אופנה בוחרות בתאורת לד על מנת להאיר, להדגיש ולהבליט את הקולקציה שלהן. ומה הפלא? לתאורת לד יתרונות רבים להציע לחנויות אלה: איכות אור מעולה, חסכון בחשמל, חיי נורה ארוכים, עיצוב חדשני ועוד. כל אלה הופכים את תאורת הלד לפתרון יוצא דופן באיכותו עבור חנויות אופנה בפרט וחנויות מכל סוג שהוא בכלל.

יתרה מזאת, נורות לד קטנות בהרבה מנורות רגילות והן אינן פולטות חום. כך שניתן למקם אותן באותם אזורים בחנות הנמצאים בקרבה לבגדים, כמו למשל בקרבת מדפי התצוגה. תאורת לד מעניקה לחנויות האופנה גמישות רבה, הן מבחינת הצבע, הן מבחינת הטמפרטורה והן מבחינת הפונקציונליות. ובסופו של יום, תאורת הלד היא זו שמשרה בחנות את האווירה הנכונה. אווירה שמשכנעת לקוחות לצעוד לתוך החנות. אווירה שמשכנעת לקוחות לרכוש את הפריטים.

 

מנורות תקרה בחנות אופנה קסטרו

 

לרכישת גופי תאורה כנסו עכשיו לחנות אונליין