פתרונות תאורה לכל בית

חברת “קרני תכלת” מספקת מענה לצרכי תאורה עם מגוון רחב של חברות אירופאיות ידועות.
אנו מתחייבים לתת את פתרון התאורה המקצועי ביותר ללקוחותינו ולא רק גופי תאורה.

 

תאורה נכונה תאורה טובה

אפשר לדבר על גלי האור, על טכניקות פיזור תאורה, על גופי תאורה , מקורות אור ועוד כמה מושגים עם שם העצם “אור”, אבל מעל לכול יש לנו צורך להבין שברגע שיש תאורה- רואים שברור כשמש שבמשך זמן האור הטבעי האנושות “פעילה”.

“תאורה נכונה”, “תאורה טובה” אפשר להגדיר במושגים טכניים, במתקנים, אבל לפני שניגע בהם אני רוצה להתייחס קודם כל למושגים אלו באופן רגשי אינטואיטיבי.

 

חורץ, קיץ, סתיו, אביב

בחורף אנחנו הרבה יותר “איטיים” או אף מדוכאים כיוון שהתאורה הטבעית חלשה (נכון גם קר), יש לאור גוון דלוח משהו. לעומת זאת, בקיץ בצהרי היום אנחנו הרבה יותר פעילים, אולם חובשים משקפי שמש כיוון שהתאורה השמשית מכה בנו באור מסנוור חזק וגם גוון האור לבן מאוד.

לאורך חופי הים התיכון רוב האנשים הרבה יותר פתוחים וקולניים לעומת ה”צפוניים” ואחת הסיבות הינה התאורה הטבעית החזקה. אנחנו, הישראלים, רגילים להרבה מאוד תאורה טבעית ולרוב אנחנו מיישמים הרבה תאורה מלאכותית בתוך המבנה אפילו מעל לדרישות התקן. כלומר, ישנה איזושהי נורמה של תאורה לפי התאורה הטבעית.
כאשר אנחנו הולכים ברחוב באור יום ליד חלונות הראווה ומסדרים את הבגדים מעשה הסתכלות במראה ולא רואים את פנים החנויות, אלא את השתקפותנו, אנו נמשיך הלאה לחנות הבאה מבלי להיכנס אליה. אם החלטנו בכל זאת להיכנס לחנות והתאורה בחנות חלשה יחסית, ייקח לנו קצת זמן להתרגל לתאורה המקומית, ואולי אפילו נחליט לעזוב את המקום כיוון שלא נוח לנו.

אולי נכנס למקום שבו התאורה בגוון קר (day light) ו”נרגיש” קרירות מסוימת או להיפך נכנס למקום עם תאורה חמה (INTERNA) ו”נרגיש” שחם לנו.

אנחנו “מחליטים” אינטואיטיבית על סמך מראה ראשוני, לכן חשובה התאורה לעיצוב החלל.

 

אור וצל

לאורך השנים אנחנו לוקחים אתנו מראות שונים מחוויות שונות, אם לרגע תעצרו ותנסו לבודד את ה”תאורה” בחוויה הזו אתם תבחינו שהיה לה תפקיד מרכזי מאוד.
בתכנון תאורה לא חושבים רק על ה”תאורה”, אלה גם על ה”צל”, בהיגיון עם אין צל זאת אומרת שגם אין תאורה.
האור והצל יוצרים ביחד את אפקט התלת מימד שכל כך חשוב לנו בהבנת החלל, כמובן שגם איכות התאורה נכנסת למשוואה הזו.

 

מקורות האור המלאכותי

לתאורה מלאכותית ישנן כמה רמות של איכות תאורה שנמדדות באחוזים, כאשר השמש כמקור לתאורה טבעית נחשבת ל- 100%.

משפחת מקורות האור להט- (הלוגן, ליבון) נחשבת עם איכות אור גבוה יותר (עד 95%) מאשר משפחת מקורות האור–פריקה– (פלואורסנט, מטלהילייד) (עד 85%).

חלק מהבעיה של נורות הפלואורסנט הייתה שהדור הקודם, שרובנו גדלנו עליו, היה עם איכות אור של 65%, אולם היום עם נורות ה-T5 אנחנו יכולים ליהנות מאיכות אור של 85%.