עיצוב נכון של תאורה למטבח

ותר ויותר אנשים שמים דגש כיום על עיצוב נכון ומחושב של תאורה למטבח הבית. תחום הבישול הביתי הולך ותופס תאוצה בנים האחרונות, ואנשים רבים מבינים את החשיבות של מטבח מתוכנן ונוח לעבודה. אחד האלמנטים העיקריים בהם יש להתחשב על מנת ליצור מטבח נוח לעבודה הוא תחום התאורה כמובן.

מהן הנקודות עליהן יש לחשוב בעת עיצוב התאורה למטבח ואילו גופי תאורה יעשו את העבודה ויסייעו לנו ליצור סביבת עבודה נעימה ויעילה במטבח?

 

תאורה שונה לאזורים שונים והתחשבות בריהוט ומבנה המטבח

על מנת ליצור תאורה נכונה ומתאימה למטבח עלינו קודם כל להגדיר את האזורים השונים של המטבח – מה הייעוד של כל אזור, ואיזו תאורה תתאים לו.

למשל, אזור השיש והכיריים, הנחשב ל”אזור העבודה” במטבח, הוא המקום בו נרצה תאורה חזקה ובהירה, על מנת שנוכל לעבוד בתנאי תאורה אופטימאליים כאשר אנחנו מבשלים.

ישנם גופי תאורה למטבח מסוגים שונים המספקים אור חזק ובהיר יחסית, כאשר את סוג גוף התאורה הספציפי נרצה לבחור גם על פי האופן בו בנוי אזור השיש והעבודה – האם מעל השיש ישנם ארונות תלויים אשר עלולים להסתיר מקור אור הממוקם על התקרה מעליהם? במידה וכן, נרצה אולי לחזק את התאורה באזור זה על ידי פסי תאורה אשר ימוקמו מתחת לארונות האלו.

במידה ומדובר באזור עבודה גדול או ארוך, נרצה לפזר את האור לאורכו, למשל על ידי שימוש בפס של ספוטים, פרופילים שקועים אשר יוצבו על הקיר לאורך אותו אזור וכו’.
באזורים אחרים במטבח נרצה אולי תאורה מסוג אחר. למשל, אם המטבח משמש גם כפינת אוכל, נרצה להציב באזור הישיבה אור רך ונעים יותר, ואולי אפשרות למעבר בין מספר מצבי תאורה שונים (אור חזק יותר לארוחה משפחתית רבת משתתפים, אור רך וחלש יותר לארוחה אינטימית וכו’).

 

אור בהיר, לבן וקר לאזור העבודה במטבח

על איזה סוג של אור כדאי ללכת לאזור העבודה במטבח? אור בהיר ולבן או אור הנוטה יותר לכיוון הכתום והצהוב?

על פי רוב, אזורי העבודה במטבחים ביתיים ומקצועיים כאחד מוארים בתאורה לבנה ובהירה כמה שיותר. זאת על מנת ליצור מראה נקי ולאפשר ראות אופטימאלית בעת העבודה במטבח. בנוסף, אור לבן ובהיר מאפשר לנו לראות בצורה הטובה וה”אמיתית” ביותר את צבעיהם של מוצרי המזון ושל התבשילים בשלביהם השונים – מאפיין חשוב ובסיסי עבור כל חובבי הבישול באשר הם.

לכן, מומלץ לבחור בגופי תאורה למטבח הנמצאים על החלק ה”לבן בהיר” של ספקטרום הצבעים של גופי התאורה, ולא בכאלו הנוטים יותר לכיוון הצהוב/כתום. שאלו על כך את המוכרים בבואכם לחפש אחר גופי תאורה לעיצוב נכון של תאורת המטבח.

לסיכום, על ידי התחשבות בצרכים השונים שלכם מאזור המטבח בבית, אתם יכולים לתכנן מבעוד מועד תאורת מטבח נכונה, אשר תהפוך את העבודה במטבח לנוחה ויעילה יותר, ותיצור בו אווירה מתאימה, הן לבישול והן לישיבה ואכילה.

כנסו עכשיו לחנות אונליין