גופי תאורה מתאימים לחדר שינה ליצירת אווירה נעימה

ישנן דרכים שונות ליצור אווירה בחדרים מסוימים בבית. חדר השינה הוא אחד החדרים בהם חשוב ביותר שתשרור אווירה נעימה ורגועה. זהו החדר בו אנו נחים ונרגעים, ישנים, קוראים ספר או רואים סרט בטלוויזיה ממש לפני שנרדמים. לכן, חשוב ליצור אווירה נעימה, ביתית ומיוחדת בחדר השינה. ישנן דרכים שונות לעשות זאת. אחת מהן היא באמצעות בחירת תאורה מתאימה לחדר שינה.

 

מה נרצה שיאפיין את התאורה לחדר השינה?

בחדר השינה חשוב ליצור גיוון בתאורה, על מנת למלא אחר הצרכים השונים שלנו בחדר זה. מצד אחד, אנחנו רוצים תאורה פונקציונאלית, כזו אשר תאפשר לנו למשל לקרוא ספר במיטה. לכן, תאורה תלויה בצד המיטה היא פתרון מתבקש, כמו גם גופי תאורה עומדים קטנים, כאלו שניתן להציב על שידה או סטנד קטן שליד המיטה.

נקודה שימושית נוספת בנוגע לתאורה לחדרי שינה היא תאורה ראשית בעלת עצמת אור משתנה, או אור רך ונעים. למשל, כאשר אנחנו בוחרים מנורות תקרה לחדר שינה, ניתן למשל לבחור תאורה המגיעה עם עמעם, אשר יאפשר עצמת אור משתנה, או מנורת תקרה עם אהיל אשר ירכך את האור. בחדר השינה נרצה אור רך יחסית, ולא אור בוהק ולבן מדי.

אור רך ונעים, בין אם על ידי אהיל ובין אם באמצעות פתרונות אחרים דוגמת עמעם וכו’, חשוב על מנת לייצר אווירה נעימה בחדר השינה. מכיוון שישנם צרכים נוספים (כמו תאורה בהירה יותר למקרים מסוימים, תאורה אישית לקריאה במיטה וכו’), מומלץ לשלב בין גופי תאורה שונים לחדר השינה. כאשר אנחנו מפצלים את התאורה בחדר זה אנחנו בעצם יוצרים לעצמנו יותר אפשרויות תאורה, יותר אווירות שונות שניתן ליצור ויותר שילובים וגמישות. כך, אם למשל אחד מבני הזוג שוכב במיטה וקורא, בעוד השני/ה מעוניינים לעשות משהו אחר כמו לראות טלוויזיה, לסדר את הבגדים בארון או לישון, כל אחד מהם יכול לעשות את מה שנוח להם, עם תאורה מתאימה.

גם בכל הנוגע לתאורת חדרי השינה של הילדים מומלץ לשלב בין לפחות שני גופי תאורה שונים, מאותן סיבות כלליות. בחדרי הילדים, המשמשים לרוב גם לשינה וגם למשחקים וכו’ לאורך היום, נרצה תאורה המתאימה למשחקים או הכנת שיעורי בית (תאורה עילית, יחסית בהירה וחזקה), וגם תאורה רכה ונעימה יותר לשעות הערב והלילה. גם תאורה תלויה ליד המיטה רצויה בחדרי ילדים, על מנת לאפשר להם לקראו בנוחות לפני השינה.

כנסו עכשיו לחנות אונליין