תאורה לשינוי הנפח בחדרים

האם ידעתם כי גופי תאורה יכולים לסייע לכם בשינוי המידות בתוך החדרים בבית שלכם? זה אולי נשמע לכם כמו מדע בדיוני, אבל זה ממש כך. הסיבה לכך היא שכמובן כולנו מודדים את הגודל של החדרים בעין שלנו בלבד. לתאורה מתאימה, יש את היכולות להשפיע על מה שאנחנו רואים – וכך חדר קטן יחסית, יכול להיראות גדול יותר, גבוה יותר, קטן יותר, חמים יותר, וכיו”ב. תתפלאו לגלות עד כמה תאורה נכונה יכולה להשפיע על כך. הדבר כמובן מהווה יתרון משמעותי מבחינתכם – במקום להוציא עוד עשרות אם לא מאות אלפי שקלים על חדרים גדולים יותר, אתם יכולים להוציא רק כמה מאות שקלים על גופי תאורה שיסייעו לכם להשיג את האפקט הטוב ביותר. איך עושים זאת?

 

כמה טיפים שיסייעו לכם

ניקח למשל מצב שבו הסלון בבית שלכם הוא קטן יחסית, ואתם רוצים שהוא יראה גדול יותר. איך עושים זאת? קודם כל כדאי להשתמש בתאורה אשר תדגיש לא רק את המרחב עצמו אלא גם את המעטפת – הקירות והתקרה. תאורה נכונה על המעטפת גורמת לה להיראות גדולה יותר. אפשר להשתמש בגופי תאורה אשר מאירים מלמטה למעלה, ומפזרים את האור בנקודות מפתח על התקרה ועל הקירות שלכם. כמו כן, כדי שהתאורה תהיה מוצלחת, רצוי שלא לצבוע את הקיר והתקרה בצבעים כהים. הצבע הלבן מבחינה זו הוא מושלם, ואם רוצים לצבוע – בחרו בגוונים בהירים מאד.

אחד מהסודות כדי ליצור חלל גדול יותר, הוא לגרום לאדם להתמקד באורך וברוחב של התקרה והקירות. אפשר לעשות זאת באמצעות פסי תאורה ארוכים מאד. יש היום אפשרות לרכוש גופי תאורה אשר דרך ההארה שלהן היא ממש בצורה של קו ישר – הדבר יוצר אשליה של אורך, ומכאן מוביל גם לאשליה של גודל. כמו כן, מומלץ בחום שתדאגו לתאורה מתאימה עבור כל הפינות לחדר – כך העיניים של האנשים נמשכים לגבולות של החדר, שנראים מרוחקים יותר.

טיפים דומים ניתנים במצב שבו אתם רוצים שהחדר יראה גבוה יותר, במידה והתקרה היא נמוכה יחסית. כעת, כדאי להשתמש באותם גופי תאורה שפירטנו אך הפעם להציב אותם בצורה אנכית, או לדאוג שהם מראש יאירו בצורה זו. הצורה האנכית תגרום לגובה של הקירות להיראות גבוה יותר. כמו כן, מומלץ בחום לעשות שימוש דווקא בתאורה תלויה. נשמע לכם סותר? (שהרי התאורה “גונבת” את הגובה בחדר) ממש לא – דווקא גוף תאורה נמוך, יוצר אפקט שנראה שיש רווח גבוה מאד בין שני קצותיו, וכך נראה כאילו החדר הוא גבוה.

 

לשנות את החדר מקצה לקצה

תאורה מתאימה אם כן, תוכל לסייע לכם בשינוי המראה של חדר, מבלי שאתם תזיזו בו אפילו רהיט אחד. לכן, מדובר על אופציה נוחה מאד – המחירים אינם גבוהים, ואין צורך לבצע שיפוצים שונים, אלא רק להתקין את גוף התאורה, שלעתים הוא גם עצמאי לחלוטין. כך, תוכלו לגרום לחדרים השונים להיראות משפחתיים יותר, מודרניים יותר, גדולים יותר, רחבים יותר, או כל אפקט אחר שאתם מבקשים להשיג.

כנסו עכשיו לחנות