טיפים לעיצוב הבית עם גופי תאורה יוקרתיים

אנשים שמבינים בסטייל ואופנה כבר הפנימו מזמן, שעיצוב הבית לא מסתכם רק ברהיטים וצבע. את האווירה האמיתית שאנו רוצים להעניק לבית נוכל לעשות בעיקר עם גופי תאורה מתאימים. אז איך עושים זאת נכון? הנה כמה טיפים:

תאורה יפה היא לא תמיד תאורה נכונה

זו לא חוכמה לרכוש גופי תאורה סופר מיוחדים, ואז לגלות שהם בכלל לא ממלאים את התפקיד הפונקציונלי שלהם: אנחנו זקוקים לאור, והם פשוט לא נותנים לנו ממנו בשפע שאנו זקוקים לו. חשוב מאד להבין לאיזה חדר אנו צריכים את גוף התאורה, מה המטרה שלנו, מהם הצרכים וההרגלים שלנו, והאם כל אלה משתלבים עם גוף התאורה שקנינו.

גופי תאורה המפיצים אור עמום יכולים להיות יפהפיים ולהפיץ אור רומנטי להפליא – ולכן ישתלבו נפלא בבית של זוג רומנטי, בסלון או בחדר השינה. מנגד, גופי תאורה אלה ממש לא יתאימו למשפחה עם ילדים קטנים. משפחות שנמצאות בשלב גידול הקטנטנים זקוקות לאור חזק, בלי פינות חשוכות בהן ילדים יכולים למצוא כל מיני חלקים קטנים של משחק ולבלוע אותם באין רואים. כמובן שאפשר, לצד התאורה החזקה, לשלב גם גופי תאורה עמומים יותר, לשעות הערב אחרי ההשכבה של הילדים לישון, אבל התאורה הראשית חייבת להיות חזקה.

 

גודל גופי התאורה צריכים להתאים לחדר המיועד להם

גוף תאורה גדול, מפואר ומרשים יהיה נפלא בסלון ענק של וילה, אך ייראה מוזר בסלון קטן. מצד שני, גוף תאורה קטן מדי “ייבלע” בתוך סלון רחב מימדים. מה שכן יכול להתאים לכל חדר אלה פסי תאורה למשל, שלא תופסים מקום, כי הם צמודים לקיר, ומעניקים אור נוסף ומסוגנן.

 

אילו גופי תאורה מתאימים לאיזה חדר בבית?

לכל חדר יש את גוף התאורה שהולם אותו, מתאים לו וגם נחוץ לו. יש חדרים בהם ניתן להשתולל עם הדימיון, ויש חדרים בהם חייבים להתיישר עם מה שצריך. אם בחדר השינה של ההורים אפשר עוד איכשהו לשלב כמה סוגים של גופי תאורה, בחדר הילדים ובחדרי הרחצה יש גבול למידת ההתחכמות. חדר הילדים דורש תאורה חזקה ויציבה, וחדרי הרחצה זקוקים לגופי תאורה עמידים בפני מים וחזקים מאד, כדי שלא תצטרכו בכל פעם לקחת סולם ולהחליף נורה. כמובן שאפשר – וגם רצוי, להתקין פסי תאורה בצידי המראה, מעל השירותים ועוד. מעבר למראה המאד יוקרתי ויפה, זה גם פשוט שימושי ומעניק עוד אור נחוץ.

 

לעומת זאת, הסלון הוא המקום להגשים את הפנטזיות העיצוביות בתחום התאורה. שם ניתן למקם גופי תאורה אקסלוסיביים, מיוחדים, יוצאי דופן ומושכי עין. הסלון הוא לרוב חלל פתוח וגדול יחסית לדירה, אין בו יותר מדי מגבלות של זוויות, ולכן אפשר להתפרע ולתת בו את מגע הייחוד של עיצוב יוקרתי וקצת שונה, שנותן את הטון הסטייליסטי לכל הבית. גוף תאורה אקסקלוסיבי מעניק לכל הבית טאץ’ של יוקרה ואוונגרד, תלוי כמובן בנועזות ומקוריות גוף התאורה.

גופי התאורה חייבים להשתלב בסגנון הכללי של הבית

אף אחד לא יעלה בדעתו להתקין מנורה בצורה של דמות מצויירת באמצע הסלון שלו, זה ברור. אבל גם כשמנסים להתאים גוף תאורה רגיל, יש הרבה “חיכוכי סגנון” שמפריעים להרמוניה העיצובית בבית. גופי התאורה צריכים להשתלב עם הסגנון שכבר שולט בבית, ולהרים אותו עוד קצת. לדוגמא: בבית עם צבעים בהירים ורהיטים בסגנון בארוקי כהה אפשר לתלות נברשת גדולה, מפוארת ויוקרתית עם הרבה קנים של תאורה, בצבעי זהב או לבן. בבית שמשקיף אל הים והסגנון שלו קליל וצעיר יותר, אפשר להתאים סגנון תאורה קז’ואלי, הרבה פסים, צבעים מגוונים כמו שילובים של תכלת ושמנת, במיוחד אם הרהיטים עשויים מבדים נשפכים או אפילו עץ / קש. בדירות בהן שולט סגנון מונוכרומטי התאוהר תהיה בהתאם: צבעי נחושת, חום כהה או אפילו שחור, הסגנון יהיה תעשייתי, מחוספס, גברי יותר.

 

כשהתאורה משתלב עם הסגנון ששולט בבית, האווירה שנוצרת היא של הרמוניה. גם אם אנחנו לא לגמרי מבינים מה הסיבה שנעים לנו בדירה מסוימת, ולא יודעים לשים את האצבע על הגורם המדויק שיוצר את תחושת ה”כיף פה”, זה לרוב קשור לשילוב נכון של תאורה, סגנון ריהוט – וכמובן גם אנשים….

 

 

לרכישת מנורות עומדות כנסו עכשיו לחנות אונליין