תאורת לד – גם לגינה

בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על תאורת לד והסיבות כך רבות ומגוונות. תאורת לד מתאפיינת בצריכת זרם נמוכה במיוחד ונורות אלה יכולות לפעול חמש עשרה שנה (!), ובמילים אחרות: פי עשר מנורות ניאון ופי עשרים מנורות להט רגילות. נורות לד הפכו מאד נפוצות גם בגלל צמצום היבוא של נורות להט על מנת לחסוך בהוצאות האנרגייה של המדינה כולה, וגם בגלל העלות הנמוכה של תפעול הנורה והחיסכון המשמעותי בהוצאות החשמל. נורות אלה צורכות וואטים בודדים ומשמעות הדבר היא שמספר נורות LED צורכות כמות חשמל של נורת להט רגילה ב 60 וואט.

 

השימושים הנפוצים בנורות לד

היתרונות הגדולים של תאורת LED הפכה נורות אלה למאד נפוצות ונעשה בהן שימוש בבית, במשרד, בגינה ובמקומות ציבוריים. מעצבים רבים עברו להשתמש בתאורת לד מכיוון שניתן להתקין אותן בכל מקום ולכל מטרה וגופי התאורה שלהן מעוצבים ומאד אסתטיים. בגופים אלה נעשה שימוש גם כדי להאיר נקודתית וגם על מנת להאיר משטחי עבודה רחבים, תצוגות ואפילו כתאורת מבנים שלמים. אחד השימושים הנפוצים כיום בנורות אלה הם תאורת לד לגינה.

 

תאורת לד לגינה

גינת הבית הפכה בשנים האחרונות למקום מעוצב שמשקיעים בו לא פחות מפנים הבית עצמו. רבים מן המעצבים מתכננים את עיצוב הבית והגינה באופן כזה שישלימו זה את זה והדבר בא לידי ביטוי לא רק באלמנטים השונים, אלא גם ובעיקר בעיצוב התאורה. כדי להצליח עם עיצוב תאורה לגינה יש לקחת בחשבון מספר אלמנטים חשובים ובראשם כמות האור הרצוייה לכל אלמנט בגינה, מקור האור וסגנון גופי התאורה. רבים מהמעצבים עושים שימוש בגופי תאורת חוץ כמו גופי תאורה נמוכים לגינה או גופי תאורה שקועים לגינה גם מהסיבה הפרקטית של ניצול וחסכון ואורך החיים הגדול של נורות אלה, וגם בגלל האפשרויות הרבות שנורות אלה מעמידות בפני מעצבי התאורה.
גופי תאורת לד יכולים להגיע בגדלים מאד קטנים וניתן להשתמש בהם כשקועי קיר להארת שבילים בגינה או כשקועי רצפה להאיר מקומות סביב בריכות שחיה וכדומה. בגלל פליטת החום המזערית של גופים אלה ניתן להציב אותם בגינה בין הצמחים ללא חשש לדליקות או שריפות ולהשאיר אותם דלוקים לילה שלם בלי לחשוש לחשבון חשמל מנופח. האפשרות להתקין גופי תאורה אלה כשקועי רצפה ללא חשש לחימום גוף התאורה מאפשר התקנתם בשבילים בגינה או במקומות שיש חשש למגע ישיר בין האדם לגוף התאורה. גם במקומות שקשה להגיע אליהם בגינה מותקנות נורות לד מתוך מחשבה שלא יהיה צורך להחליפן בחמש עשרה השנים הקרובות.
היתרונות הרבים והעיצובים המרהיבים שנורות לד מגיעות אלינו כיום הופכים אותן לנורות המבוקשות והנפוצות ביותר בשוק התאורה, ויש מספר גדול של אמני ומעצבי תאורה שעושים בהם שימוש לעיצוב גופי תאורה לכל צורך, מקום ומטרה.