תאורת חוץ כחלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים של הבית

עולם התאורה נחשב מזה שנים לחלק אינטגראלי מעולם עיצוב הפנים. יותר ויותר אדריכלים ומעצבי פנים מעניקים לתאורת הבית מקום נכבד במסגרת עיצוב הפנים של בית או דירה חדשים (או שיפוץ של דירות ובתים קיימים), והדבר נכון כמובן גם בכל הנוגע לעיצוב תאורה לעסקים. בעוד החשיבות של פתרונות תאורה נכונים ומתאימים בעיצוב הפנים כבר ברורה לכולם, יותר ויותר אנשים כיום כבר מייחסים את אותה חשיבות גם לתאורת חוץ. תאורה לגינה, אשר עדיין נתפסת אצל רבים מאיתנו כמשהו נפרד ושונה מהותית מעיצוב הפנים של הבית, היא בפועל גם כן חלק אינטגראלי ובלתי נפרד מהאווירה השוררת בבית.

מה מציע עולם התאורה בכל הנוגע לתאורת גן ומדוע מעצבים ואנשים רבים המעצבים מחדש את בתיהם מכלילים תחום זה כחלק בלתי נפרד ולא פחות חשוב מעיצוב התאורה לפנים הבית?

פתרונות תאורה מתקדמים לגינה ומותגים מובילים בתחום

חנויות תאורה מציעות כיום מגוון רחב יחסית של פתרונות תאורה לגינה. בעוד קיימים מספר סוגים שונים של פתרונות תאורת חוץ, ניתן לחלקם לכמה סוגים עיקריים – תאורת חוץ גבוהה (אשר מדמה במידה מסוימת את אור השמש), תאורת חוץ רחוקה ונמוכה (אותה מציבים פעמים רבות לאורך שבילי הליכה החוצים את הגינה), תאורת צמחייה אשר באה להדגיש ולהעצים חלק מהצמחייה בגינה בשעות הערב וזו תאורה אסתטית מטבעה וכו’.

חלק מפתרונות התאורה הללו (דוגמת התאורה הנמוכה לאורך שבילי ההליכה) מהווים תאורה שקועה ואילו חלק מוגבהים מהקרקע באמצעות דוקרנים או מקובעים לאלמנטים שונים בחוץ הבית (קירות הבית, הפרגולה שבמרפסת, גדר האבן וכו’).

תחום תאורת החוץ כיום הוא מפותח כל כך עד כי ניתן למצוא מותגים לתאורת חוץ – מותגים המתמחים ספציפית בפתרונות תאורה לגינה. מותגים כמו ares או toscot מציעים מגוון פתרונות תאורה ייעודיים אשר תוכננו ועוצבו בקפידה במיוחד כגופי תאורת חוץ. על גופי התאורה הללו להיות עמידים ללחות ולמים (הן לגשמים והן ללחות והטל שמצטברים בחוץ מדי לילה באזורים רבים בארץ) ולהיות עמידים יותר מגופי תאורת פנים. לדוגמה, מנורה שאנו מציבים בתקרת הסלון אינה צפויה לבוא במגע עם שום דבר מלבד האוויר בשנים הקרובות. גוף תאורה המוצב בגינה, לעומת זאת, צפוי לבוא במגע עם איתני הטבע (שמש, גשם וכד’) וסביר להניח שלאורך זמן גם יקבל לא מעט מכות או פגיעות בלתי מכוונות מעוברי אורך, בעלי חיים אשר מוצאים דרכם לגינה וכו’. חברות כמו toscot ו ares מתמחות בייצור גופי תאורת חוץ אשר בנויים להיות עמידים במיוחד לאורך זמן, כך שימשיכו לתפקד כראוי לאורך שנים גם לאחר חשיפה ממושכת לגשמים, רוחות, מכות אלו ואחרות וכו’.

לסיכום, תאורת חוץ מהווה כיום חלק בלתי נפרד מעולם עיצוב הפנים, ומסיבות מובנות – כאשר מעוניינים שגינת הבית או המרפסת יהיו גם כן חלק בלתי נפרד מהבית ומקום שאנו אוהבים לבלות בו לא מעט זמן, יש לדאוג לפתרונות תאורה ייעודיים ומתאימים גם עבור אזורים אלו…

לרכישת מנורות לגינה כנסו עכשיו לחנות אונליין